Handelsvilkår

Generelle oplysninger

  • Webshop: www.faraos-hest.dk
  • Email: info@faraos-hest.dk
  • Telefon+45 30955153
  • Værksted: Baldersvej 12, 8850 Bjerringbro

NATURSMYKKER APS – CVR 42018708
Volshøjvej 19 – 8850 Bjerringbro
Jyske Bank: 7835 – 1792995

Sådan handler du på www.faraos-hest.dk

Bestil online

1) Find det smykke/de smykker, du gerne vil bestille.

1.1 Vælg hestehår
1.2 Vælg størrelse
1.2 Vælg antal
1.4 Læg i KURV

Når du er færdig med at vælge smykker, så…
2) Gå til BETALING.

2. Indtast dine personlige oplysninger.

3) Skriv evt. særlige ønsker i BEMÆRKNINGER.

4) Vælg forsendelses- og betalingsmåde.

FARAOS HEST laver individuelt fremstillede smykker efter særlige anvisinger (fx med egne hestehår) og personlige mål.

  • Leveringstid: 3-6 uger.
  • Reklamationsret: 24 måneder.
  • Returret: Nej. 

Den aktuelle leveringstid fremgår altid tydeligt: Øverst i webshoppen.

Køb og bestilling

Køb og bestilling foregår via webshoppen www.faraos-hest.dk eller ved personlig henvendelse i værkstedet efter aftale.

Alle webordrer bekræftes automatisk med det samme. Ordrebekræftelse sendes til den mailadresse, du har angivet ved check-out.

Ved bestilling af smykker med egne smykkematerialer skal disse sendes til:

FARAOS HEST
v/Christina Smith
Volshøjvej 19
DK-8850 Bjerringbro
Mobil 30955153

FARAOS HEST modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

NB! Fremsendte effekter – hestehår, hestetænder, smykkedele m.v. – uden ordreafgivelse opbevares i 3 måneder.

Såfremt der ikke foreligger bestilling/betaling indenfor denne frist, vil de fremsendte effekter blive bortskaffet uden varsel.

Betaling

Alle online køb/bestillinger sker mod kontant betaling:

Bestilling af individuelt fremstillede smykker af hestehår sker således i praksis imod forudbetaling – dvs ved bestilling. 

Vælg mellem: BETALINGSKORT eller MOBILEPAY ONLINE.
Der tages ikke kortgebyr.

FARAOS HEST anvender to-trins godkendelse ved online betaling.

To-trins godkendelse er  en ekstra sikkerhedsforanstaltning, hvor du skal identificere dig ikke bare én men to gange, når du bestiller eller køber (SCA: Strong Customer Authentication). Det betyder, at du kan handle online i fuldkommen sikkerhed.

Forsendelse

FARAOS HEST sender Danmark, Norge samt hele EU.

Alle smykker fra FARAOS HEST sendes som forsikret pakkepost: GLS eller PostNord afhængig af modtagerland.

Når smykket er sendt,  modtager du et link, hvor pakken kan følges online.

Den aktuelle leveringstid på bestillinger vil til enhver tid fremgå tydeligt i webshoppen forud for bestilling.  Leveringstiden vil ligeledes fremgå af ordrebekræftelsen.

Prisen for forsendelse afhænger af modtagerland og kan variere mellem DKK 46,00-345,00 inkl. 25% moms. Din fragtpris fremgår tydeligt, når du er klar til at bestille, og inden du betaler.

Særligt vedr. forsendelse til NORGE.

Da Norge ikke er medlem af EU, behandles salg fra Danmark til Norge som eksport:

FARAOS HEST (NATURSMYKKER APS) er eksportregistreret og har adskillige norske kunder. 

Ved forsendelse til Norge sørger FARAOS HEST for alle nødvendige eksportpapirer.

Ved angivelse af Norge som modtagerland under check-out fratrækkes automatisk dansk moms (25%).

Efter modtagelse af varen i Norge opkræves kunden til gengæld norsk MBA/moms (25%). 

Hvis du fortryder

14 dages fortrydelsesret

Som webkunde hos www.faraos-hest.dk har du 14 dages fortrydelsesret.

Hvis du fortryder din bestilling, skal du indenfor 14 dage give meddelelse herom til ordre@faraos-hest.dk. I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og annullere din bestilling. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit online bestilling indenfor 14 dage, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig – uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Egne hestehår, hestetand m.m.

Vigtigt: Hvis du fremsender egne hestehår, hestetand m.v. til brug for fremstilling af smykke(r), kan ordren ikke længere fortrydes, når først de fremsendte effekter er modtaget hos FARAOS HEST. 

Fortrydelsesret vs. returret

Vær opmærksom på den vigtige forskel på fortrydelsesret og returret! Ifølge Forbrugeraftaleloven § 18 stk. 2 nr. 3 gælder den almindelige returret nemlig ikke, når det handler om individuelt tilpassede og/eller bearbejdede produkter – herunder smykker lavet på bestilling og efter mål. Du kan heller ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af din bestilling.

Reklamation

24 måneders reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb fra FARAOS HEST.

Når du handler som forbruger hos FARAOS HEST, har du 24 måneders reklamationsret.

Det betyder, at du enten kan få smykket repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd

Hvis du opdager en fejl ved dit smykke, skal du klage inden for rimelig tid. Hvis du venter for længe, kan du miste din ret til at få fejlen afhjulpet. Hvis du klager inden for to måneder, fra du opdager fejlen, er det altid inden for rimelig tid.

Hvis smykket er blevet skadet under transporten, opfordrer vi til, at du klager med det samme; tag gerne et billede straks med dit mobilkamera.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Særligt vedr. egne materialer

Der tages forbehold for reklamation af smykker fremstillet med kundens egne materialer: Egne hestehår. egne hestetænder, eget guld, eget sølv, egne ædelsten/smykkesten m.m.

Eksempel: Ved smykker af egne hestehår gælder reklamationsretten udførelsen af arbejdet med smykkerne samt alle smykkedele. Selve hestehårene som materiale er derimod undtaget reklamationsretten. Det samme gælder ved smykker af hestetand.

Eksempel: Eget guld kan foruden de kendte legeringsmetaller sølv og kobber også indeholde ukendte legeringsmaterialer som fx  jern, aluminium og nikkel. Dette gælder især ældre guld, guldsmykker fra udlandet samt hvidguld. Der ydes ikke erstatning for eventuelle udgifter til afbødning heraf (affinering m.m.)

Eksempel: En diamant (eller anden smykkesten), der allerede har været fattet én gang, kan have pådraget sig bitte små revner e.lign., som får stenen til at springe, når den indfattes igen. Sker dette, yder vi ikke erstatning – men hjælper naturligvis med at finde en tilsvarende sten til en god pris. 

Sådan reklamerer du

Varen sendes til:

FARAOS HEST
Christina Smith
Volshøjvej 19
DK-8850 Bjerringbro

Ved reklamation vedlægges kopi af ordrebekræftelse/faktura samt en beskrivelse af fejl og mangler.

FARAOS HEST modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger, når du handler:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Dine oplysninger videregives ikke. Naturligvis.

Personoplysningerne registreres hos FARAOS HEST og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.faraos-hest.dk er Christina Smith.

Som registreret hos FARAOS HEST har du ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: ordre@faraos-hest.dk.

Klagemuligheder

Hvis du som dansk forbruger vil klage over dit køb på www.faraos-hest.dk, skal du rette henvendelse til Christina Smith på ordre@faraos-hest.dk.

Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Du kan indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg: www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af klage skal du angive følgende e-mail adresse: info@faraos-hest.dk på FARAOS HEST.

 

Dato: 15. januar 2021

Scroll til toppen